Főzzük be!

Teljesen fölösleges édes szirupot készíteni lekvárfőzéskor, már csak azért is, mert a túlzott cukorhasználat nem csupán egészségtelen, hanem az íz rovására is megy: a gyümölcsösség, az aroma bánja, ha agyoncukrozzuk a fazekat. Készítsük lekvárjainkat Nyírfacukorral, így nem csak a kiegyensúlyozott étrendbe illeszthető jobban bele a finom dzsem, de a főzés során ugyanúgy viselkedik, mint a hagyományos cukor, viszont jobban kihozza a lekvár gyümölcsösségét, alacsony glikémiás indexe miatt pedig diétázók is fogyaszthatják. Míg 100g kristálycukorral készült lekvárnak az energiatartalma közel 400 kcal, addig ugyanez a mennyiségű lekvár nyírfacukorral elkészítve 240 kcal energiatartalmú lesz. Próbáljuk ki a 80%-os gyümölcstartalmú nyírfacukorral készült bolti megfelelőjét, garantáltan házi élményt nyújt.

Nyírfacukor GI: 7-13
Kristálycukor GI:70
Energiatartalma 240 kcal/100 g
Kristálycukor: 390 kcal/100 g
Szénhidrát tartalma; 99,8 g/100 g
Szénhidrát tartalma: 99,9 g/100 g

Kategória: